loading...
TehranPlay
محسن متولي بازدید : 345 سه شنبه 18 آذر 1393 نظرات (0)

همانطور که در داستان های افسانه ای آمده است، در زمان های بسیار دور (قبل از رنسانس) شوالیه ها جنگجویان سرزمین هایشان بوده اند و در طرف دیگر میدان عده ای بودند که ترفندها و تردستی های خاصی را اجرا می کردند که به آن ها لقب جادوگر دادند. با رخ دادن اتفاقاتی، جنگی بزرگ بین این دو گروه شکل می گیرد و شوالیه ها که جادوگران را خطری برای خود و سیستم سلطنتی می دانستند آنها را یکی پس از دیگری به قتل می رساندند و چنین کاری آتش این جنگ را بیش از پیش کرد. تا به حال عناوین زیادی ساخته شده اند که نبرد بین جادوگران و شوالیه ها را به نمایش گذاشته اند. از جمله این عناوین می توان به سری Dragon Age اشاره کرد.نسخه اول بازی که در سال 2009 منتشر شد،یا استقبال فوق العاده ای روبرو شد و تحسین های متعددی را روانه شرکت سازنده اش یعنی Bioware کرد.اما نسخه دوم این سری با شکستی نسبی مواجه شد و نتوانست انتظارات نسخه اول را برآورده کند. حال نسخه سوم از این سری با نام Inquisition روانه بازار شده است و در ادامه خواهیم فهمید ایا این عنوان نیز همانند نسخه پیشین خود است و یا خاطرات تلخ گذشته را از بین برده است.


داستان بازی به عبارتی چند سال پس از نسخه دوم بازی رخ می دهد. در جایی که دروازه های اهریمنی برای ورود اژدهایان باز شده است. از طرفی بار دیگر در سرزمین Thedas بین جادوگران و تمپلار ها جنگ رخ داده است و دلیل این جنگ چیزی نیست جز استقلال و آزادی جادوگران. در مدت ها قبل ( قبل از وقایع نسخه اول بازی ) در یک جنگ پادشاه Thedas کشته می شود و جادوگران به وسیله جادوی سیاه مردم را کشته و در این سرزمین پهناور ترس و وحشت را به وجود می آورند. عده ای از مردم گروه Inquisition ( قسمتی از این گروه را تمپلار ها تشکیل می دهند) را راه اندازی می کنند. این گروه پس از مقابله با جادوگران آن ها را تحت سلطه خود در می آورند و دیگر جادوگران آن استقلال همیشگی خود را از دست می دهند. سالیان دراز می گذرد.با این که بعضی وقت ها آن ها از دستورات سرپیچی کرده اند ( اشاره به وقایع نسخه دوم)، ولی این بار جنگ بین این دو گروه ( تمپلار ها و جادوگران ) شدید تر از قبل می باشد. آن هم زمانی که گروه مذهبی Chantry از جادوگران پشتیبانی می کند. حال شما در نقش رهبر یک گروه چهار نقره Inquisition به ایفای نقش می پردازید و موظف هستید دروازه های اهریمنی را ببندید. از طرفی می بایست در این جنگ حضور پیدا کنید و بار دیگر صلح را به سرزمین Thedas برگردانید. بازی از جایی شروع می شود که شخصیت بازی خود را در یک نبرد می بیند و دست به قتل دو سرباز تمپلار ها می زند. وی زمانی که از خواب بیدار می شود در می باید که زندانی تمپلار ها است و از وقایع گذشته چیزی به یاد نمی آورد. از طرفی دست چپ وی دارای یک قدرت جادویی است که می تواند دروازه های اهریمنی را ببندد! شروع بازی به نحوی است که در همان ابتدا برای مخاطب سوال های بسیاری را به ارمغان می آورد. رفته رفته و با پیش روی داستان به این سوالات جواب داده خواهد شد و با انتخاب هایی که در بازی خواهید کرد قطعا شاخ و برگ های بسیاری را بوجود خواهید آورد.

به عقیده من چیزی که DA را از سایر نقش آفرینی ها جدا می سازد، گیم پلی متفاوتش است. البته در این بین باید نسخه دوم را جدا کنیم! اولین بخش که در این نسخه قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد شخصیت سازی و انتخاب کلاس هاست. قبل از شروع بازی وارد بخش شخصیت سازی می شوید، جنسیت شخصیت خود را انتخاب می کنید و سپس به سراغ تغییر چهره انتخاب اسم می شوید. به عبارتی می توانید کاراکتر خود را آن طور که دلتان می خواهد خلق کنید. از مدل مو گرفته تا چروک های روی صورت و ... . پس از خلق شخصیت خود به سراغ انتخاب نژاد ( Elf، Dwarf و Human ) و انتخاب کلاس (Rouge، Mage و Warrior ) می رویم. جالب اینجاست که کار به انتخاب کلاس ختم نمی شود. برای مثال پس از انتخاب کلاس Warrior می توانید انتخاب کنید که آیا این جنگجو از سلاح های سنگین استفاده می کند و یا از دو شمشیر کوچک جهات مبارزات سریع بهره می برد.

نحوه مبارزات بازی دقیقا شما را یاد Dragon Age Origins خواهد انداخت و شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. اولین و مهم ترین تغییر این نسخه در مبارزات گروهی Tactical View می باشد. مبارزات به دو شکل انجام می گیرد؛ اولین روش مبارزات تک به تک می باشد که کل گروه به سراغ یکی از دشمنان می روند و این روند تا کشتن آخرین نفر ادامه دارد. دومین روش به کمک Tactical View انجام می گیرد. فرض کنید با یک گروه ۴ نفره از تمپلار ها و یا جادوگران برخورد می کنید، حال می بایست برای موفقیت در این در گیری یک استراتژی مبارزه پیاده سازی کنید سپس با انتخاب کلید مورد نظر، انتخاب می کنید که هر کدام از هم گروهای های شما وظیفه حمله کدام یک از دشمنان را دارد. حتی می توانید Ability مورد استفاده را نیز انتخاب کنید. شاید در مبارزات این مدلی Tactical View جلب توجه نکند. ولی در مبارزه با Boss Fight ها قطعا پیاده سازی یک استراتژی خوب حرف اول را می زند. اینکه هر کس از چه زاویه ای ضربه بزند و یا حمله کند، اینکه Magical تیم وظیفه ساپورت کردن را به خوبی انجام دهد و ... همگی جز مواردی هستند که در مبارزات می بایست آن ها را رعایت کنید. در غیر این صورت بدانید سرنوشت شما چیزی جز مرگ نخواهد بود.

همانند قبل با کشتن افراد یک سری آیتم های خاص از آن ها باقی می ماند که می توانید آن ها را بر دارید.همچنین در طول گشت و گذار در بازی می توانید آیتم های مختلفی را از روی زمین بردارید و در Inventory خود آن ها را مشاهده کنید. شاید بین آیتم هایی که بر می دارید بعضی از آن ها مد نظر شما نباشد.مشکلی نیست. می توانید فقط آن هایی را انتخاب کنید که به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.سیستم Craft کردن آیتم هایی نظیر سلاح، زره و ... نیز در این نسخه وجود دارد. با مراجعه به محل های مورد نظر و پیدا کردن وسایل مورد نیاز هر سلاح و یا زره می توانید آن ها را Craft کنید و قدرت خود را بالاتر ببرید. همچنین اگر علاقه ای به Craft کردن ندارید،می توانید به مغازه های سلاح و زره فروشی در بازی مراجعه کنید و از گزینه هایی که در آنجا در اختیارتان قرار داده شده است،استفاده کنید. با انجام مراحل مختلف و کشتن دشمنان یک سری XP دریافت خواهید کرد که باعث Level Up شدن شما می شوند، به ازای هر Level Up یک پوینت در اختیارتان قرار داده می شود و در بخش به روز رسانی بازی می توانید در بخش های مختلف نظیر بخش تدافعی و یا هجومی Ability های خود را آپگرید کنید و نسبت به سلیقه خود هرکدام برایتان مفیدتر است را در بخش مربوط به آن قرار بدهید تا بتوانید در طول بازی از آن ها به درستی استفاده کنید. تمامی موارد گفته شده تنها برای شخصیت شما نیست.می توانید به روزرسانی را برای تمامی هم تیمی های خود هر کدام جداگانه انجام دهید و یا آن ها را نیز از نظر لباس و زره تامین کنید تا آن ها نیز پا به پای شما قدرتشان افزایش پیدا کند. همچنین در طول مبارزات می توانید شخصیت خود را عوض کنید و کنترل سایر هم تیمی هایتان را بر عهده بگیرید و کمی با آن ها به گشت و گذار در بازی بپردازید و یا اگر در طول مبارزات آسیب دیده اند،به وسیله Potion هایی که در اختیار دارید نوار سلامت آن ها را پر کنید.

حال کمی بیشتر از روند بازی و محیط DA: Inquisition بدانیم. شما می توانید در سرزمین Thedas به بخش های مختلف آن سفر کنید و در هر بخش و یا به عبارتی ایالت به گشت و گذر و انجام ماموریت های آن بپردازید. در ورود به هر ایالت به کمپ خود وارد می شوید. در آنجا می توانید همراهان خود را انتخاب کنید و یک تیم ۴ نفره را تشکیل بدهید. یکی از نقاط قوت این بازی پای بند بودن در سبک نقش آفرینی اصیل می باشد. در Inquisition برای انجام ماموریت های خود موظف هستید تا محیط را به خوبی بگردید و به دنبال کشف چیز های جدید و نو باشید. هر ایالت به اندازه ای بزرگ هست که بتوانید ساعت ها خود را با آن سرگرم کنید، کمپ های جدیدی بر پا کنید، اهریمنان را از پای در آورید و یا با تمپلار ها و جادوگران مبارزه کنید،در کجای محیط بازی علامت هایی وجود دارند که با Capture کردن ان ها خواهید فهمید که کدام منطقه را پاکسازی کرده اید و سپس با استفاده از قابلیت Fast Travel ( این قابلیت بین کمپ هایی که بر پا کرده اید اتفاق می افتد) می توانید قسمت های دیگر از هر ایالت را پاکسازی کنید. در این نسخه یک Vision در اختیار شما قرار داده شده است که به وسیله آن می توانید آیتم های نزدیک خود را شناسایی کنید و یا اگر در شعاعی مشخص از یک Objective قرار داشتید می توانید بوسیله ی این Vision محل دقیق آن را شناسایی کنید.

اگر جز آن دسته از افراد هستید که عادت به پیاده روی و یا دویدن در محیط بازی را ندارید،می توانید از اسب هایی استفاده کنید که در بازی موجود هستند. همچنین از منوی کاربری که برای شما قرار داده شده است می توانید با یک سوت زدن اسبتان را صدا بزنید و به مسیر مد نظر خودتان در کمترین زمان برسید. استدیو سازنده کمی در سوار کاری سهل انگاری از خود نشان داده است. به شخصه ترجیح می دهم تمامی مسیر را بدوم تا اینکه سوار اسب باشم! از دیگر بخش هایی که شاید زیاد مورد علاقه کسایی که زیاد اهل نقش آفرینی نباشند،بتوان به دوربین بازی در هنگام مبارزات اشاره کرد. پس از استفاده از چند Ability اگر نشان گر موس را گم کنید،سخت می توانید به دشمن خود ضربه بزنید و همین وقت تلف کردن جهت پیدا کردن نشان گر می تواند شما را به کشتن دهد. بخش چند نفره بازی نیز که بیشتر جنبه حالت مشارکتی ( Co-Op ) دارد نیز از جذابیت های خود بهره می برد. در این بخش نیز می توانید قبل از وارد شدن به محیط بازی، انواع و اقسام به روزرسانی ها را بر روی شخصیت خود اعمال کنید .همچنین انتخاب کلاس مبارزاتی وی نیز بر عهده شما می باشد. حال می توانید یک Lobby ساخته و دوستانتان را دعوت کنید و یا خود به سایر Lobby ها متصل شوید و به بازی کردن بپردازید.


گرافیک بازی به لطف موتور قدرمند Forsbite 3 تغییرات به سزایی داشته است. در اولین نگاه شاهد جلوه های بصری زیبا و افکت های نوری عالی هستیم. سرزمین Thedas و دیگر ایالت ها به خوبی طراحی شده است و تنوع به شکلیست که به هیچ وجه احساس خستگی نمی کنید و به لطف قابلیت Mantle در نسخه PC این عنوان تمامی این جزئیات با بالاترین حد ممکن به نمایش گذاشته شده است. اگر از گشت و گذار درمحیط های جنگلی و سرسبز خسته شدید می توانید وارد ایالتی کویری شوید و ماجراجویی خود را در آنجا شروع کنید. طراحی چهره خوب است و جزئیات چهره به خوبی نمایش داده شده است. فیزیک بازی و شخصیت ها نیز به خوبی طراحی شده است برای مثال شما از هنگامی که می خواهید از مناطق شیب دار بالا بروید از سرعت شما کاسته می شود و در بعضی مناطق از دستان خود برای بالا رفتن کمک می گیرید. سلاح ها و دشمنان شما نیز شاید از تنوع بالایی برخوردار نباشند.ولی به اندازه ای هستند که بتوانید آن ها را تست کنید و یا از کشتن دشمنان یکسان خسته نشوید. تنها ایرادی که می توان از این بخش گرفت مربوط به نمایش جزئیات محیط آن هم در بخش مناطق جنگلی بازی می شود. موسیقی و صداگذاری بازی نیز در نوع خود جالب و قابل قبول می باشد. فرض کنید مدت زیادی در یک محیط ثابت در حال گشت و گذار هستید، و هم تیمی هایتان شروع به حرف زدن با یکدیگر کرده و از مسائل مختلفی نظیر اخلاق های یکدیگر و یا کار هایی که در گذشته انجام داده اند صحبت می کنند. همچنین بعضی از شخصیت های بازی به دلیل اینکه اهل سرزمین های دیگر هستند دارای لهجه های متفاوتی می باشند که به خوبی در Inquisition تفاوت لهجه ها به نمایش گذاشته شده است. موزیک منو بازی و هنگام بارگذاری ( Loading) نیز به خوبی کار شده است و حس و حال خوبی را به مخاطب القا می کند.


در آخر Dragon Age: Inquisition را می توان یک بازگشت با شکوه در این سری معرفی کرد.DA:Inquisition،Dark Souls II و Middle Earth:Shadow Of Mordor سه گانه ژانر نقش افرینی در سال 2014 بودند که هر سه جزو بهترین بازی های سال هستند.Dragon Age:Inquisition به اندازه ای سرگرم کننده است که می توانید ساعت ها خود را با آن سرگرم کنید بدون اینکه لحظه ای خسته شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
درباره سيستم عامل،كنسول بازي،بازي و ...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 141
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 94
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 258
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,282
  • بازدید ماه : 4,168
  • بازدید سال : 19,794
  • بازدید کلی : 82,584
  • کدهای اختصاصی

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس

    دریافت کد آپلود سنتر

    آپلود عكس